solyanreklam
sagreklam
  • 07 Şubat 2018, Çarşamba 17:29
ZiyaGÜNEY

Ziya GÜNEY

Otobüs terminali ve hafif raylı sistem…

Kentimizdeki Santral Garaj’ın kent merkezinde kalması ve kapasitesinin yetersizliği sebebiyle yerel yönetimlerde görevde olduğumuz 1989-1994 döneminde kentimize yeni ve çağdaş bir otobüs terminali kazandırmak için öncelikle uygun bir yer arayışına girildi.

Terminal için en uygun yer olarak arsanın mülkiyeti de büyükşehir belediyesine ait olan bugünkü alan belirlendi. Projeler yapılıp ihaleye çıkıldı ve temel atılarak inşaata başlanıldı.

Bizden sonraki dönemde yeni yönetim başlamış olan inşaatı durdurdu ve yerinin ve projenin uygun olmadığı gerekçesiyle terminal için yeni yer aramaya başladı.

Bir süre geçtikten sonra daha uygun bir yer bulunamayacağı anlaşılınca terminalin yine aynı yere yapılmasına ancak bu defa da projenin değiştirilmesine karar verildi.

Bu arada Büyükşehir Belediyesi terminal bitişiğindeki 92 dönümlük arsayı yabancı bir AVM zincirine sattı. Daha sonra buraya ikinci bir AVM daha yapıldı.

Yapılan imar planı değişiklikleri ile mevzubahis AVM’lere oldukça avantajlı imar hakları verilirken gerek terminal yönünde gerekse Yalova Yolu yönündeki çekme mesafelerinin çok yetersiz kaldığı görülmektedir…

Bu parsel için yapılan imar planı değişikliği ile kamuya ait Terminal giriş yolu ile otoparkın AVM tarafından adeta boğulmuş olduğunu son zamanlarda bu AVM’lere gelenlerin otopark yetersizliği sebebiyle arabalarını İstanbul - Bursa ana yolu kenarına park ettiklerini görmekteyiz.

Bizim bu yazımızda esas üzerinde durmak istediğimiz konu otobüs terminal ile kent merkezinin bağlantısının aradan uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen hala toplu taşım aracı ( raylı sitem ) ile bağlanamamış olmasıdır.

Bizim dönemimizdeki raylı sistem projelerinde raylı sistemin kuzey hattının buraya da bağlanmasını öngörüyordu. Ancak çok geciktirildi. Daha sonra yine eski Santral Garaja Kent Meydanı(!)adı altında AVM yapılması bu bağlantıyı daha da zorlaştırdı…

Bu konuda Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Altepe’nin de çeşitli demeçleri oldu. Bir ara Otobüs terminalinin kent merkezine metrobüs ile bağlanması söz konusu idi. Daha sonra bu görüş yerini tramvaya terk etti.

Ancak gerek otobüs terminali gerekse yeni Yalova yolunda oluşan yüksek yoğunluk ve yakın zamanda bu yol üzerindeki ticari ve resmi kurum yapılarının daha da yoğunlaşacağı düşünüldüğünde bu güzergahta çalışması planlanan tramvay hattının da bu yolcu kapasitesini taşımayacağı açıktır.

Bütün bu sebeplerle biz ısrarla bizim dönemimizde planlanan ancak bugüne kadar bir türlü uygulanmasına başlanamayan eski santral garaj ile yeni Otobüs Terminali arasının hatta Ovaakçaya kadar uzatılacak hafif raylı sistem ile bağlanması gerektiğini düşünüyoruz...

Bu konudaki plan proje hazırlıkları bir an önce tamamlanarak bu hattın ihalesi yapılmalı ve inşasına bir an önce başlanılmalıdır…


MAKALEYE YORUM YAZIN

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


SON DAKİKA HABERLER

ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?

NAMAZ VAKİTLERİ
yukarı çık