TÜHİD Anadolu Buluşmaları Divan Otel’de gerçekleşti.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep mutfağını dünyaya tanıtmak ve markalaştırmak için profesyonel bir çalışma yürüttüklerini belirterek, “UNESCO merkez binasında karar vericilerin önce ağızlarını acımızla yaktık, sonra baklavayla tatlandırdık”…

Haber Ajansı Yayın Grubu

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından düzenlenen ana teması “iletişim” olan TÜHİD Anadolu Buluşmaları Divan Otel’de gerçekleşti. Toplantıda iş, iletişim ve gastronomi sektörlerinden ünlü isimler, bilgi ve deneyimini katılımcılarla paylaştı. Toplantıda, “İş Dünyası ve İletişim”, “Medya ile İletişimin Sırrı”, “Gaziantep Markası Şimdi Gaziantep Zamanı” ve “UNESCO Gastronomi Şehri’ Gaziantep” konuları masaya yatırıldı.

ŞAHİN: ZOR BİR COĞRAFYADA YAŞIYORUZ

Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, “Gaziantep Markası Şimdi Gaziantep Zamanı” konulu oturumda konuştu.

Şahin,“Çok zor bir coğrafyada yaşıyoruz. Çok riskli bir sınır coğrafyasındayız. Geçen yıl iki patlamayla dip yaptık. Yine medya üzerinden şehrin sanayisi ve üretimiyle ilgili negatif gündeme gelmeye başladığımız an bizim başka bir şey söylememiz gerektiğini arkadaşlarla konuştuk. Şehirde bir sinerji, bir enerji ve büyük bir misafirperverlik var. Şehrin insanı ve üretkenliği aslında bütün soruların cevabı. Ne kadar fazla insanı buraya getirdiğimiz zaman, kentin aleyhine yazılan çizilenlerin, şehir üzerindeki negatif algının yanlışlığını ve tüm dünyada yaşanabilecek terör olayların burada da yaşanabileceğini anlatarak pozitif gündem oluşturmamız, bunu bir kampanyaya dönüştürmemiz gerektiğini gördük. ‘Şimdi Gaziantep Zamanı’, ‘Gaziantep’i keşfet’ ve ‘Dört mevsim Gaziantep’ ismiyle kampanyalar başlattık. Kenti aşağıya çekecek dönemsel olumsuzluktan sıyırıp, şehri yukarılara taşıdık. Sadece Zeugma Müzesine gelen turist sayısı geçen yıla göre yüzde 40 artış sağladı.

YEMEKLERİMİZİN HİKÂYESİNİ ORTAYA KOYDUK

Bu şehrin bir itibarı, bir hikâyesi, bir tasarımı var. Biz bunları çok rahat örneklendirebiliyoruz. Anadolu’nun her kentinde bir hikâye var, mesele bunu nasıl satacağınızda, Avrupalıların diline nasıl dönüştüreceğinizde. Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO)’nün gastronomi dalında ‘Yaratıcı Şehirler Ağı’na girmek için daha önce başvurulmuş, ama olumsuz rapor gelmiş. ‘Burada bir olumsuzluk varsa bu bizim beceriksizliğimizdir’ dedik ve işin uzmanlarını çağırdık. Uzmanlar, ‘sizin bir hikâyeniz yok, yuvalamayı yaparken yuvalamanın yapılışını değil, yuvalamanın bir bayram yemeği, kabaklamanın bir düğün yemeği olduğunun hikayesini ortaya koymazsanız, karşı taraf için bir şey ifade etmediğini’ söylediler. Yemeğin hikâyesi üzerine tam altı ay çalıştık.

ZENGİNLİK ÇOK OLUNCA DAĞITIYORUZ

Paris’te UNESCO’unun merkez binasında acımızla ağızlarını yaktık, üzerine baklavayla ağızlarını tatlandırdık, ardından menengiç kahvesi içirdik ve hatta fıstıktan kahve yaptığımızı söyledik. Türk mutfağı olarak değil şehir mutfağı olarak dev ülkelerle yarıştık. Bu tarihi İpek Yolunun bir sonucudur. Bu coğrafyada krizi yönetenler ayakta kalır. Krizi fırsata dönüştürdüğünüz sırada dikkat çekmeniz gerekiyor. Biz yıllardır bunun üzerine çalıştık. Fırat’ın tüm güzelliklerini yansıtan Rumkale ve Dünya’nın eski atölyesi olan Yesemek’i dünya bilmiyor, şehrimizin her bir noktası birer hazire en büyük sorunuz her biri üzerinde çalıştığımız zaman dağıtıyorsunuz.  Bir zenginliğinizin üzerinde çalıştığımız zaman diğer zenginliğimizi ihmal ediyoruz, göreve geldiğimde kutnu tezgahları kapanmıştı, sadece 3-4 ustamız kalmıştı. 15 kadından oluşan gönüllü tanıtım gurubu kurduk. Dünyanın çeşitli yerlerine nasıl Antep mutfağını taşıdıysak kutnu kumaşı taşımaya başladık. 2 yıl içerinde Londra Moda haftasında kutnu kumaşı defilesi düzenledik. Kutnu kumaşından bir marka doğuyor“ dedi.

Mediacat Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Bilgi Üniversitesi Marka Okulu Eş Başkanı Pelin Özkan, Gaziantep’in zor bir süreçten güçlenerek çıktığını belirterek, kente daha fazla yaratıcı insanların davet edilmesi gerektiğini söyledi.

Brandmap Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve marka danışmanı Bülent Fidan da Gaziantep’in yerel özellikleriyle marka şehir olduğunu dile getirerek, çok kültürlü zengin altyapısı olan bu şehrin çok iyi okunması gerektiğini bildirdi.

DÖRT OTURUM YAPILDI

Dört oturumun yapıldığı programda, moderatörlüğünü TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı Gonca Karakaş’ın yaptığı “İş Dünyası ve İletişim” konulu birinci oturumda, SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, Şölen Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, GAGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Bora Tezel ve Çalık Holding Kurumsal İletişim Direktörü Özlem Yalçın konuştu.

TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Fügen Toksü’nün moderatörlüğündeki “Medya ile İletişimin Sırrı” konulu ikinci oturumda, Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ, Hürriyet Gazetesi Ekonomi Köşe Yazarı Vahap Munyar ve Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü Sevil Wittmann konuşmacı olarak katıldı.

Bilgi Üniversitesi Next Academy Başkanı Levent Erden’in moderatörlüğünde gerçekleşen “Gaziantep Markası “Şimdi Gaziantep Zamanı” konulu üçüncü oturumda ise, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Brandmap Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve marka danışmanı Bülent Fidan ile Mediacat Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ve Bilgi Üniversitesi Marka Okulu Eş Başkanı Pelin Özkan konuşmacı olarak yer aldı.

 

Moderatörlüğünü Gaziantep Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Oya Özkanlı’nın yaptığı “UNESCO Gastronomi Şehri’ Gaziantep” konulu dördüncü oturumun konuşmacıları Hürriyet Gazetesi Köşe Yazarı Mehmet Yaşin, Hürriyet Gazetesi Yemek Yazarı Sahrap Soysal ve Gaziantep Üniversitesi Gıda Mühendisliği Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Bayram oldu.