Ankara Büyükşehir'de şeffaf Yönetim

Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Bilgi Edinme Merkezi, Başkentlilerin, Büyükşehir ile ilgili tüm sorularına en geç 15 gün içerisinde cevap vererek, şeffaf…

Haber Ajansı Yayın Grubu

           Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı bünyesinde hizmet veren Bilgi Edinme Merkezi, Başkentlilerin, Büyükşehir ile ilgili tüm sorularına en geç 15 gün içerisinde cevap vererek, şeffaf belediyecilik örneği sergiliyor.

  Demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usulleri düzenlemek amacıyla yürürlüğe giren 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’na göre hizmet veren Bilgi Edinme Merkezi, 153 Mavi Masa’dan farklı olarak vatandaşa resmi bildirimde bulunuyor.

İLK 6 AYDA 11 BİN 38 CEVAPLANDIRMA

          Ankara Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Adnan Yuva, 1 Ocak-30 Haziran tarihleri arasındaki başvurularda 11 bin 38 cevaplandırma yapıldığını söyledi.

         Vatandaşların www.ankara.bel.tr internet adresinden bilgi edinme başvurularının kayıt altına alındığını belirten Yuva, “CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) ile de koordineli olarak çalışıp, ilgili merkezlerden gelen başvuruları konusuna göre Büyükşehir içindeki birimlere dağıtıyoruz. Son 3 yıldır e-devlet kanalı ile gelen başvuruları da kayıt altına alıp, başvuru sahibine geri dönüş sağlıyoruz. Son 6 ayda ise 11 bin 38 kişiye cevap verildi. Bu başvuruların 9 bin 970’ini olumlu şekilde yanıtlarken, 355’ine de kısmen olumlu cevap verebildik” dedi.

KURUMLARLA İŞBİRLİĞİ

          Büyükşehir Bilgi Edinme Merkezi’ne başvuruda bulunulmasına karşın, farklı bir kurumla veya kuruluşla ilgili olarak gelen başvuruların da ilgili kurum ve kuruluşa yönlendirildiğini de ifade eden Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı Adnan Yuva, şu bilgileri paylaştı:

“Bu şekilde de aynı dönem içerisinde toplam 713 başvuruyu ilgili kurum kuruluşa aktardık. Kurumlarla sürekli iletişim içindeyiz. Ayrıca Milletvekillerimiz ve Sivil Toplum Kuruluşlarından bize iletilen her türlü soruyu yanıtlıyor, vatandaşlarımızdan gelen ilgili başvuruları da kendilerine iletiyoruz.”

EN ÇOK ASFALT VE OTOBÜS SEFERİ TALEBİ GELİYOR

         Bilgi Edinme Merkezi üzerinden Başkentlilerin en çok otobüs ve asfalt konularında talepte bulunduğuna dikkat çeken Yuva, “Gelen başvurular her zaman talep şeklinde olmuyor. Mesela EGO otobüslerinde 24 saat kesintisiz ulaşım hizmetinden otobüs hatlarının artırılmasına, 1 TL’lik otopark hizmetinden ücretsiz wi-fi hizmetine kadar pek çok konuda Büyükşehir Belediye Başkanımız Doç. Dr. Mustafa Tuna’ya teşekkür yazıları da alıyoruz. Yine de en yoğun başvurular asfalt ve otobüs seferlerinin sayısının artırılması ya da yeni seferler konulması hakkında oluyor” diye konuştu.

BAŞKAN TUNA’YA TEŞEKKÜR MESAJLARI VE ÖZEL İSTEKLER

         Asfalt ve otobüs taleplerinin dışında Başkan Tuna’dan da bazı özel isteklerde bulunan vatandaşların da olduğunu ifade eden Yuva, “Bu tip başvuruları da mutlaka cevaplandırıyoruz. Örneğin nikahlarını Başkan Tuna’nın kıymasını isteyen, iftara davet eden, çay ikramında bulunmak isteyen veya öğrenci olup bilgisayar isteyenler de var” dedi.